Tarnów: „Nie daj się dopalić” – młodzież przestrzega

W tarnowskich kinach można zobaczyć nietypowe spoty reklamowe z hasłem „Nie daj się dopalić”. To część kampanii antydopalaczowej realizowanej w Tarnowie. Twórcami spotów są uczniowie tarnowskich szkół. W ramach kampanii w mieście zawisły także billboardy.

Ponad jedna trzecia uczniów tarnowskich szkół twierdzi, że zdobycie dopalaczy jest łatwe. I chociaż większość wie, że te substancje są szkodliwe, to najczęściej na jednym użyciu dopalaczy się nie kończy. Średnia wieku pierwszego kontaktu z dopalaczami wyniosła 13 lat w przypadku gimnazjalistów oraz 16 u uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Kontakt z dopalaczami mieli nawet uczniowie szkół podstawowych.

To wyniki badania przeprowadzonego na ponad tysiącu mieszkańców miasta. Te dane zachęciły nas do stworzenia tarnowskiej kampanii społecznej „Nie daj się dopalić”. W Tarnowie można zobaczyć trzy szerokoformatowe billboardy – mówi Rafał Urbaś z Tarnowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej, które realizuje kampanię. Billboardy znajdują się w okolicach sądu, przy ulicy Wojska Polskiego oraz na skrzyżowaniu ulicy Szkotnik i Mościckiego.Banner_viz

Najważniejszą częścią kampanii są jednak spoty wplecione w bloki reklamowe przez seansami w tarnowskich kinach. Kino Marzenie oraz Kino Millenium emitują je nieodpłatnie. Filmy pokazują jak kończy się spożywanie dopalaczy. Autorami spotów są uczniowie tarnowskich szkół ponadgimnazjalnych. Spoty zostały wymyślone i wyprodukowane w stu procentach przez młodzież. W szczególności chciałbym podziękować Szkole Szczepanika, Zespołowi Szkół Plastycznych oraz Zespołowi Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych – dodaje Rafał Urbaś. Spoty można będzie zobaczyć jeszcze do 14 grudnia.

Posłuchaj relacji Patrycji Drożdż: